Stoupovo blog

postřehy, názory, plky, frky

včera
22:52

Od začátku roku jsem si liboval, že díky užívání goji džusu a vitamínů nemám žádné virózy a rýmy. Teď jsem asi dva týdny neužíval nic a rýma už je tu. :-(

26.2.
14:12

Po nedělním volnu následoval pracovní týden s naprostým minimem osobního času a z tohoto důvodu to bylo poměrně dlouhé a vyčerpávající. V 7:30 snídaně na hotelu (tentokrát jsem byl premiérově v Holiday Inn ve Slough), pak přesun do práce, kde jsem byl až do 17:30 – 18:00. Z kanclu pak rovnou přesun na večeři do Windsoru, kde jsme postupně navštívili francouzskou, thajskou a italskou restauraci. Jen ve středu se už nikomu moc na velkou večeři nechtělo, tak jsme vzali zavděk hamburgerem v hotelové restauraci. Využil jsem pak volnějšího večera k procházce do Tesca (cca 25 minut chůze z hotelu), kde jsem udělal nákup sladkostí a čajů. I přestože můj páteční odlet do Prahy byl stanoven na 14:40, opustil jsem Slough už po deváté ranní společně s americkými kolegy, kteří měli odlet v poledne a jeli na letiště vrátit půjčené auto. Ušetřil jsem tak aspoň firmě nějaké ty libry za taxi a místo dalšího sezení v kanclu jsem čas strávil bloumáním po Heathrow – terminálu 3, kde jsem si dal sladké občerstvení a utratil dalších pár peněz za nákupy čokolád, čajů a drobných dárků. Trochu jsem se obával, že let bude divočejší, protože hlavně na severu britských ostrovů řádila v předchozích dnech vichřice, která se přesunula i nad Evropu. I kapitán Airbusu A320 hlásil, že v druhé polovině letu to může být „a bit bumpy“, nakonec se ale nic zvláštního nekonalo a průběh letu byl kromě pár slabších zakodrcání zcela klidný.

20.2.
0:51

Nedělní londýnský program jsem pojal fotbalově, ne tedy, že bych zavítal na Premier League (i když bych nebyl proti), ale aspoň jsem si podrobně prohlédnul obří Emirates Stadium, domov Arsenalu Londýn. V rámci self-guided tour (po vlastní ose s komentářem ve sluchátkách) jsem mohl navštívit nejen hlediště tohoto monstrózního fotbalového stánku, ale i útroby – včetně VIP salónku, místnosti pro tiskové konference, šatny domácích i hostů, tunel vedoucí na hřiště a třeba se i posadit na místo trenéra Arsèna Wengera. Pro fotbalového příznivce povedený zážitek. :-) Po prohlídce stadionu je ještě možnost omrknout menší klubové muzeum nebo si něco koupit ve velkém fanshopu (ceny jsou ale poněkud vyšší).

20.2.
0:44

Rok se s rokem sešel a opět jsem byl vyslán na služební cestu do zahraničí. Po loňské Belgii padla letos volba zase na starou dobrou Anglii, do které se (pokud dobře počítám) vypravuji pošesté. Abych z toho taky něco měl (a ne jenom sezení v kanclu), zvolil jsem nedělní dopolední let na londýské letiště Heathrow. Let proběhl standardně a bez zpoždění, nemile mě však překvapila skutečnost, že i taková společnost jako British Airways, přestala poskytovat občerstvení v ceně letenky. A že ta letenka nebyla zrovna levná. Dříve rozdávali dobré mini-tortilly nebo různé sandwiche, pití bylo samořejmostí. Dnes ani sifon. Angličan sedící vedle mě toto očividně také netušil, neboť si řekl o colu a v momentě, kdy mu letuška sdělila cenu 1,80 GBP, tak jen protočil oči a odvětil, že to teda nechce. Jinak v Anglii je momentálně výrazně tepleji, než v ČR, teploty se pohybují kolem desítky a zítra mají jít ještě výš až do jarních hodnot.

13.2.
0:22

Nadstavbová část basketbalové sezóny nám začala domácím utkáním DC s Opavou a k vidění byla až neskutečná koncovka. Opavská vyrovnávací trojka chvíli před koncem rozhodla o tom, že se půjde do prodloužení, v němž měli o kousek navrch hosté, ale děčínský Vyoral oplatil nakonec stejnou mincí a Slezanům pokazil radost úspěšnou střelou za tři, díky níž se šlo ještě do druhého prodloužení. I to vypadalo na remízu, ale jen pár okamžiků před klaksonem vypálil opět Vyoral a spadlo mu to tam znovu. Konečné skóre 102:109 v nejdelším utkání sezóny. :-) Škoda, že to zrovna nepřenášela televize, byla to pěkná reklama na basket a navíc pouze s českými hráči na obou stranách palubovky.

9.2.
21:11

Třikrát sláva a hurá, auto je opravdu zpět v mém držení. Ráno jsem se po dlouhé době projel do UL vlakem a ve Vaňově jsem vyzvedl mazdu v plné parádě. Po více než dvouměsíčním řízení suzuki s manuálem jsem samozřejmě jako první věc po nasednutí do auta chytil páku a levou nohou dupnul do prázdna. :-)

8.2.
20:12

Je to už skoro neuvěřitelné, ale eskapáda s mým nabořeným autem se dostala do samotného finiše. Zítra ráno bych si ho měl vyzvednout zpět k užívání. :-)

6.2.
19:55

14. řadu Amazing Race jsem poměrně rychle zhltnul a s výsledkem jsem byl spokojen – vyhráli moji favoriti. Produkci pořadu bych ale opět udělil mínus za nerovné podmínky. Podle mého názoru by se o finálovém složení nemělo rozhodovat v zemi, jejíž jazyk jedna ze 4 dvojic skvěle ovládá, zatímco ostatní naprosto vůbec. Dát to někam doprostřed závodu, dejme tomu, ale takto v úplném závěru mi to přišlo jako trochu zbytečné nadržování.

5.2.
19:34

V pátek před tímto víkendem se dostavil nárůst teplot k nule a s tím spojená parádní ledovka. Kopec v ulici Vrchlického skrýval zejména v horní části překvapení v podobě souvislé ledové vrstvy na asfaltu, a právě v těchto místech mi přestaly spolupracovat pneumatiky a nikam jinam, než zadkem dolů, jsem jet nemohl (po obou stranách parkující auta z toho udělaly silnici pro 1 auto). Aby to bylo zábavnější, objevil se nahoře ford, který zřejmě netušil, že mu to dolů nebude příliš moc dobře brzdit a stanou se z něj saně na ledu. Poměrně mi to procvičilo tepovou frekvenci a dole v křižovatce jsem si mohl jen gratulovat k úspěšnému rychlému couvání a ke štěstí, že ze strany nic nepřijíždělo, takže jsem tam mohl strčit zadek auta, zatímco fordu se mezitím podařilo zabrzdit až na úplném konci kopce před křižovatkou.

30.1.
20:17

Netrpělivě vyčkávám novinky z autoservisu, kdy bych si mohl přijet pro svou opravenou Mazdu. Na ježdění v trochu kostrbatém Suzuki s manuálem jsem si sice zvykl a jsem za něj jako za náhradní auto rád, ale moje auto je moje auto. :-)

30.1.
20:09

Už velmi dlouho mrzne, ale říkal jsem si, že aspoň přestalo sněžit. Dnes tedy pro jistotu znovu začalo a po práci mě tak čekalo „oblíbené“ odhrabávání a odmetání prašanu z auta. Opravdu už se velmi těším na jaro.

24.1.
21:54

Ani si nevybavím, kdy jsem naposledy byl v divadle na nějaké hře. Tuto dlouhou dobu jsem zlomil včera, kdy jsme s Káťou navštívili děčínské divadlo, uvádějící úspěšnou hru Caveman. Jakub Slach v hlavní – a jediné – roli byl výborný a ani mi nepřišlo, že jde o hru, ale spíš jako by to bylo vyprávění ze života. Každopádně to byla velmi povedená zábava.

23.1.
1:07

Po delší pauze jsem se opět vrátil ke sledování mé oblíbené cestovní soutěže The Amazing Race, jejíž 13. řadu jsem právě dokoukal. Sice jsem tentokrát ani zdaleka netrefil vítěze a i moji další favoriti těsně neprošli do finále, ale je potřeba uznat, že vyhrála dvojice, která si to nejvíce zasloužila. Zajímavé bylo také to, že jedna z dvojic ztratila v Moskvě tašku s penězi i doklady, ale už nepadla ani zmínka o tom, že za to částečně mohla produkce pořadu, naopak to „šikovně“ sestříhali tak, že byla realita poněkud upravena. Občas je zajímavé si přečíst zákulisní informace o natáčení, případně přímo rozhovory s aktéry, z nichž se lze dozvědět dost zajímavostí, co v televizi neběžely. Jinak to ale byla fajnová řada, soutěžící tentokrát téměř vůbec nejezdili vypůjčenými auty a byli nuceni využívat taxi nebo MHD, což mi přijde zábavnější (např. pro některé Američany bylo očividně složité zjistit, co je to trolejbus). :-)

19.1.
21:34

Sice se opravdu dostavily další tuhé mrazy kolem –12°C, ale aspoň už pár dní nesněžilo. Silnice jsou tak sjízdné úplně v pohodě, tedy kromě toho, že se velmi rychle horší jejich stav. Poslední dobou se objevilo na různých místech mnoho vytlučených děr v asfaltu, zvláště pak v děčínských ulicích, kde se kvůli zavřenému Pětimostí zvýšila hustota dopravy.

16.1.
21:43

Jak se dalo čekat – uzavření Pětimostí a s tím spojené dopravní komplikace v Děčíně se začínají projevovat na „nákupní mapě“ děčínských obyvatel. Řidiči jsou líní a nebaví je jezdit objížďkami, raději si zajedou do jiného obchodu, kam je přístup snazší. Nejtěžší dopad toto bude mít na Lidl, který už v Děčínském deníku nesměle přiznal úbytek zákazníků. Propad se prý mírně projevuje i v Tescu, což jsem zpozoroval i sám v obsazenosti parkoviště. Naopak takový Kaufland si bude mnout ruce.

Starší »
autobazary recenze, autobazary hodnocení, nejlépe hodnocený autobazar, nejhůře hodnocený autobazar, recenze bazarů